ΔΡΑΣΕΙΣ 2024 - 2025
18/10/2024
Οι μαθητές της Β' τάξης παρακολούθησαν ένα διαφορετικό επιμορφωτικό και περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα «Οι σπόροι του αύριο. Εκπαιδεύουμε για ένα πιο καθαρό μέλλον». Μέσα από βιωματικά και διαδραστικά παιχνίδια, πρωτότυπες δράσεις και συζήτηση, οι μαθητές μας γνώρισαν πρακτικές και τρόπους και ευαισθητοποιήθηκαν ώστε να προφυλάξουν τον πλανήτη μας και να σώσουν τη Γη.
28/05/2024
Ο κόσμος των βιβλίων είναι μαγικός!
Η αναγνωστική απόλαυση που προσφέρουν, μεγάλη!
Οι μαθητές του Γ2 το γνωρίζουν πολύ καλά και γι' αυτό σας προτείνουν να διαβάσετε...
Τις βιβλιοπαρουσιάσεις τους, που έγιναν με την καθοδήγηση των δασκάλων τους Νάγιας Παπακώστα και Μαρίας Κολοβού μπορείτε να τις δείτε στoυς παρακάτω συνδέσμους:
03/04/2024
Το Γ1 Τμήμα του Σχολείου μας, ένα σχετικά μικρό τμήμα σε αριθμό μαθητών, συμμετείχε σε Πρόγραμμα ανακύκλωσης μαζεύοντας πάνω από 2.000 πλαστικά μπουκάλια. Μπράβο στα παιδιά, τους γονείς τους και τη δασκάλα τους, την κ. Χρύσα Σαλδάρη.
Ξέρετε ότι με την ανακύκλωση 1.000 κιλών πλαστικού
√ δεν θα απαιτηθούν 500 έτη για να αποσυντεθούν από το περιβάλλον οι ποσότητες αυτές;
√ δεν θα εκλυθούν στην ατμόσφαιρα 732 κιλά αερίων που δημιουργούνται με την παραγωγή του πλαστικού και συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου;
Το πλαστικό μπουκάλι δεν διασπάται εύκολα στη φύση. Η ανάγκη λοιπόν για ανακύκλωση των πλαστικών μπουκαλιών είναι αυτονόητη και επιβεβλημένη!
02/04/2024
Οι μαθητές του Γ΄2, μαζί με τη δασκάλα τους Νάγια, γιορτάζουν την «παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου», δημιουργώντας μια ποιητική σύνθεση που αφορά την ανάγνωση βιβλίων.
Ας την απολαύσουμε…
«Το ποίημα της φαντασίας, της χαράς, της έμπνευσης… λίγο μπερδεμένο».
Το βιβλίο αγαπώ, το κρατάω το φιλώ, δεν το αφήνω ούτε λεπτό.
Οι ιστορίες είναι φτερά, που σε βοηθούν να πετάς ψηλά.
Ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται, πεταλούδες που στροβιλίζονται στον αέρα.
Λέξεις… λέξεις… λέξεις… η μελωδία της ελπίδας.
Τα βιβλία μας δίνουν χαρά και φαντασία.
Άμα διαβάζεις βιβλία, θα πετάς. Άμα δε διαβάζεις, δε θα μαθαίνεις.
Τα βιβλία είναι φανταστικά και μας δίνουνε χαρά.
Μας προσφέρουνε σοφά λόγια και ελπίδα.
Μας ταξιδεύουν σε άλλους κόσμους.
Τα βιβλία μου αγαπώ και με κάνουν να γελώ.
Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.
Τα βιβλία μας βοηθάνε το μυαλό και τη φαντασία.
Μας χαρίζουνε φαντασία, εξυπνάδα και χαρά.
Από το βιβλίο μου μαθαίνω τα πιο σωστά λόγια.
Τα βιβλία είναι ωραία, τα βιβλία είναι χαρά και όταν τα διαβάζω η ζωή μου πετά.
Το βιβλίο μου αγαπώ, μου δίνει έμπνευση, το έχω πάντα δίπλα μου, δεν το αφήνω ούτε λεπτό.
Οι υπέροχοι μαθητές του Γ΄2, εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν ηχογραφημένα βιβλία, με την αρωγή των δασκάλων τους κας Νάγιας Παπακώστα και κας Μαρίας Κολοβού. Έγραψαν τις ιστορίες τους σε χαρτί, τις μετέφεραν και τις εικονογράφησαν, χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα "storyjumper" και στο τέλος τις ηχογράφησαν.
Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα.
Σκοπός του προγράμματος είναι να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους.
Τα βιβλία φθάνουν στο σχολείο μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες και παραμένουν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για διάφορες δραστηριότητες όπως ομάδα ανάγνωσης, εικαστικό και θεατρικό εργαστήρι, επισκέψεις, εκθέσεις κ.ά. Τα θέματα μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια των μαθημάτων ή και των εργαστηρίων δεξιοτήτων, αλλά και σε κάθε άλλη μορφή project που μπορεί να υλοποιεί κάποιο τμήμα.
28/11/2023
Την εκδήλωσή τίμησε με την παρουσία του ο Δήμαρχος της πόλης μας, κύριος Γιάννης Τομπούλογλου. Ο Δήμαρχος χειροκρότησε τα παιδιά και τους υποσχέθηκε πως ετοιμάζει μία πολύ ευχάριστη έκπληξη για το σχολείο μας.
Με αφορμή την Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού επισκεφθήκαμε σήμερα το αθλητικό κέντρο "Paradise Park" , όπου οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία
να αθληθούν... να παίξουν... να διασκεδάσουν!!!!!
Δοκίμασαν αθλήματα που γνώρισαν, ίσως, για πρώτη φορά και άλλες αθλητικές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες αναδείχθηκαν η ομαδικότητα, η συνεργασία, η ευγενής άμιλλα, καθώς και η σημασία της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία.
Μαθαίνω την προπαίδεια παίζοντας
Πειρατικοί χάρτες , κρυμμένοι
θησαυροί, φουρτούνες, δράκοι, νεράιδες
και μονόκεροι , ταξίδια στο κέντρο της γης ή στο σύμπαν, σοφοί γέροντες και
γρίφοι που έπρεπε να λυθούν …πλημμύρισαν το μάθημα των Γερμανικών στο σχολείο
μας.
Ιστορίες που τα παιδιά τόσο στην Ε’ όσο και στη ΣΤ’ τάξη Γερμανικών έβγαλαν συλλογικά με brainstorming μέσα στην τάξη. Κάθε παιδί έλεγε μια πρόταση και έδινε πάσα στο επόμενο. Έτσι σιγά σιγά φτιάχτηκε το παραμύθι.
Έπειτα χωρίστηκε η τάξη σε πέντε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε ένα μέρος του παραμυθιού μας. Μία ομάδα είχε την αρχή, άλλη το τέλος και άλλες ομάδες τη μέση της ιστορίας. Συνεπώς η κάθε ομάδα ήταν υπεύθυνη για τις κατασκευές, τους διάλογους και την παρουσίαση.
Τρεις κούτες από αυτές που μας
φέρνουν τα μήλα στο σχολείο έγιναν το κουκλοθέατρο μας και δυο πειρατικές
φιγούρες, στην λογική του γιαπωνέζικου θεάτρου δρόμου Κamishibai ...
Τα παιδιά βάφτισαν τις κούκλες Ganzo και Orlanda . Στη συνέχεια απέκτησαν κι ένα παιδί, που θα γινόταν ο αφηγητής/μεταφραστής των ιστοριών μας από τα γερμανικά στα ελληνικά, αφού σκοπός μας ήταν να παρουσιάσουμε το κουκλοθέατρο μας και στις μικρότερες τάξεις.
Κατασκευές .. αλά Γερμανικά
Στα παιδιά μοιράστηκαν όλα τα υλικά. Χρώματα ακρυλικά, τέμπερες, ξυλομπογιές, κόλλες, ψαλίδια, ξυλάκια, πινέλα, χαρτόνια, χαρτιά Α3.. Μαζί με τα υλικά αυτά μοιράστηκε και μια φωτοτυπία με την ονομασία τους στα γερμανικά και χωρισμένα σε αρσενικά, θηλυκά κι ουδέτερα. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής των σκηνικών τους δεν έπρεπε να ξεφύγει ούτε μια φορά η λέξη στα ελληνικά. Αλλιώς η ομάδα έχανε πόντους. Το διασκεδάσαμε.
Η ΣΤ’ τάξη έμαθε να χρησιμοποιεί την Προστακτική και την Αιτιατική. “Gib mir bitte die Schere!” (Δώσε μου σε παρακαλώ το ψαλίδι).
Η Ε΄ τάξη πιο απλά έμαθε τα γένη και
τα χρησιμοποιούσε στην Ονομαστική. “Die Schere bitte!”. (Το ψαλίδι,
παρακαλώ).
Έτοιμα και τα σκηνικά και οι φιγούρες
για το κουκλοθέατρο μας.
Οι διάλογοι …αλά Γερμανικά
Σειρά είχαν τώρα τα λόγια. Την
ιστορία την έχουμε. Τι θα λένε όμως οι
κούκλες μεταξύ τους; Άλλο ένα δίωρο. Και πάλι οι ομάδες ασχολήθηκαν με το μέρος
του παραμυθιού που ανέλαβαν και με λίγη βοήθεια, όπου χρειαζόταν, οι κούκλες
μίλησαν …γερμανικά.
Οι πρόβες
Με ένα καρότσι τύπου λαϊκής έφερνα το θέατρο και στο σχολείο μας. Απερίγραπτη η χαρά όλων. Τα καταφέραμε! Τώρα έπρεπε να εξασκηθούμε σε γλωσσικά και παραγλωσσικά χαρακτηριστικά όπως την προφορά, το ρυθμό, τον επιτονισμό, την δύναμη και την ταχύτητα της ομιλίας …αλά γερμανικά.
Αρχές και Συμπεράσματα
Η συμμετοχή
των τεχνών και το παιχνίδι στο μάθημα των γερμανικών μας δεν είναι περιστασιακό, αλλά μέρος κάθε μαθήματος.
«Το
παιχνίδι είναι ανώτερη μορφή μάθησης» έλεγε ο Einstein.
Και ο
Βρετανός συγγραφέας Philip Pullman έλεγε
το 2012 «Πρέπει να καταλάβουμε καλά ότι χωρίς ιστορίες και ποιήματα και εικόνες
και μουσική, τα παιδιά θα πεινάσουν».
Παίζοντας γενικώς, χαιρόμαστε και όταν χαιρόμαστε, μαθαίνουμε
εύκολα.
Παίζοντας κουκλοθέατρο, βιώσαμε συνθήκες επικοινωνίας, που είναι το ζητούμενο
σε κάθε γλώσσα.
Παίζοντας…
μάθαμε να συνεργαζόμαστε, να αναλαμβάνουμε ευθύνες, να ακολουθούμε ένα σύστημα
κανόνων και να αυτενεργούμε.
Όλα τα
παιδιά χωρίς καμία εξαίρεση χαιρόντουσαν και ένιωθαν την ευθύνη για την πετυχημένη έκβαση
της δραστηριότητας.
Όλα τα παιδιά
!
Τα
καμαρώνω και τα ευχαριστώ για την
ανταπόδοση και τη χαρά που μου δίνουν !
Η Δασκάλα των Γερμανικών
Μάιρα Λιούγκου
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Η Προετοιμασία Ganzo und Orlanda
Ενεργός μαθητής-ενεργός πολίτης
Οι "μικροί φυσιολάτρες" της Α΄ τάξης, του 2ου Δημοτικού Σχολείου της Ν. Φιλαδέλφειας, σε δράση!!!
Η βιωματική, ευχάριστη και ομαδική αυτή δράση αποτελεί επέκταση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που υλοποιούνται αυτή τη σχολική χρονιά, με τίτλο "Ενεργός μαθητής -ενεργός πολίτης", στα πλαίσια του θεματικού άξονα "Ενδιαφέρομαι κι ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση κι ευθύνη".
Οι "δενδροφυτευτές" της Α΄ τάξης ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας, βίωσαν στον υπέρτατο βαθμό τα οφέλη της βιωματικής μάθησης, δημιούργησαν στο θυμικό τους εικόνες ξεχωριστές και εισέπραξαν ιδιαίτερη ικανοποίηση από τη φροντίδα του μοναδικού "πνεύμονα" του τόπου τους.
Οι μαθητές μας υποστηρικτές ενός δημιουργικού μέλλοντος!!!
ΜΙΑ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΤΗΣ Ε΄ & ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ
ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ Ε2
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Με την επίσκεψη στο εργοστάσιο Ανακύκλωσης Αλουμινίου ολοκληρώθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Φύλαξέ το, μην πετάς, ανακύκλωσε με μας». Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν σε όλες τις δραστηριότητες με μεγάλο ενθουσιασμό.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων και Επαγρύπνησης INSAFE, με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Οnline τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου φέτος ήταν στις 08/02/2022 και γιορτάστηκε σε περισσότερες από 180 ευρωπαϊκές χώρες. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ.
Έτσι λοιπόν και φέτος στο μάθημα της Πληροφορικής μιλήσαμε για τους κινδύνους του Διαδικτύου. Ύστερα οι μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης έφτιαξαν αφίσες για να μας συμβουλεύσουν για τη σωστή χρήση του Διαδικτύου και να μας αποτρέψουν από τυχόν κινδύνους. Δείτε τα έργα τους ΕΔΩ.
ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΠΛΗΣΣΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ.
ΧΑΡΤΗΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ (ΑΠΟ ΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ)
Στο πλαίσιο του θεματικού κύκλου: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ ολοκληρώθηκε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων της Ενότητας "Ασφάλεια και πρόληψη" με τίτλο "Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω! Αγκαλιά μεγάλη απλώνω!"
Στόχοι του εργαστηρίου ήταν η δημιουργία δεσμών φιλίας, η καλλιέργεια της συνεργασίας, του σεβασμού στη μοναδικότητα και η απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων με βασικότερο σκοπό την πρόληψη φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού.
Στον σύνδεσμο εδώ θα βρείτε ένα βίντεο με την εξαιρετική δουλειά των παιδιών του Α1 τμήματος και της δασκάλας τους κας Χατζημανωλάκη Μαρίας. Συγχαρητήρια σε όλους!
Στολίζουμε τις πόρτες των τάξεων...ομορφαίνουμε το σχολείο μας
ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Δ1 - ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ "ΦΙΛΙΩ ΧΑΪΔΕΜΕΝΟΥ"
Υποδεχόμαστε τα "Χριστούγεννα 2019" στολίζοντας το σχολείο μας!!!
Η πόρτα της αίθουσας του Α2 |
Το χριστουγεννιάτικο δέντρο του ισογείου |
Η χριστουγεννιάτικη χώρα της φαντασίας (Γ1) |
Η χριστουγεννιάτικη χώρα της φαντασίας (Γ1) |
Η χριστουγεννιάτικη χώρα της φαντασίας (Γ1) |
Τα καλικαντζαράκια του πρώτου ορόφου |
Η πόρτα της αίθουσας του Δ1 |
Η πόρτα της αίθουσας του ΣΤ1 |
Το χριστουγεννιάτικο δέντρο του πρώτου ορόφου |
Η πόρτα της αίθουσας του Α1 |
Το χριστουγεννιάτικο δέντρο του Δ2 |
Όμορφες δημιουργίες στις πόρτες των αιθουσών διδασκαλίας.....
Η Β΄ τάξη δημιουργεί με ανακυκλώσιμα υλικά και φαντασία....
Ιούνιος 2019! Από την καλοκαιρινή γιορτή λήξης του σχολείου μας με τίτλο : "Χορεύοντας και τραγουδώντας....."
ΜΙΑ ΖΩΗ ..... ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ
Την Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2019 επισκέφθηκε το σχολείο μας η συγγραφέας του βιβλίου ¨Δεν είμαι τέρας, σου λέω! ¨ κ. Παναγιώτα Πλησή. Οι μαθητές του Γ1 και η δασκάλα τους την υποδέχτηκαν στην τάξη τους, συζήτησαν για το βιβλίο και έπαιξαν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που τους πρότεινε η συγγραφέας.
28 Σεπτεμβρίου 2018 11 Ιανουαρίου 2019 5 Απριλίου 2019
Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου, τελευταία ημέρα της αποκριάς στο σχολείο,περάσαμε υπέροχα. Μικροί και... Μεγάλοι ντυμένοι μασκαράδες βγήκαμε στην αυλή του σχολείου.
Η γυμνάστριά μας η κυρία Αθηνά έδωσε το σύνθημα και αρχίσαμε να χορεύουμε παραδοσιακούς και αποκριάτικους χορούς.
Κάποια στιγμή η διευθύντριά μας η κυρία Μάγδα Παναγάκου άνοιξε το παράθυρο του ορόφου και άρχισε να μοιράζει σοκολατάκια, γκοφρετίτσες, καραμέλες και μπαλόνια...Ήταν πολύ αστείο καθώς συναγωνιζόμασταν ποιος θα καταφέρει να μαζέψει τα ... περισσότερα!!!
ο χαρταετός που έφτιαξαν οι μαθητές |